V období 5.8. – 16.8.2024 probíhá celofiremní dovolená a na tyto dny menu nepřipravujeme. V případě objednávky do 2. 8. 2024 poskytujeme zvýhodněnou cenu i na kratší období než 20 dní. 
Na termín 19. 8. 2024 přijímáme objednávky již nyní a budeme se na Vás opět těšit.

Více

MÜSLI TYČINKY

Podle čeho vybrat tu správnou müsli tyčinku, a kde pro ni najít vhodné místo v jídelníčku?

 

MÜSLI TYČINKY

Müsli tyčinky bývají často mylně zařazovány do jídelníčku jako „zdravější“ nebo dokonce dietnější alternativa sladkostí. Podle čeho vybrat tu správnou müsli tyčinku, a kde pro ni najít vhodné místo v jídelníčku?

Chcete-li zařadit müsli tyčinky do vašeho jídelníčku, doporučuji pečlivě číst informace na etiketě. Již nutriční hodnoty vám mohou napovědět, že se rozhodně nejedná o dietní potraviny, neboť jejich energetická hodnota je velmi vysoká. Zda jsou müsli tyčinky „zdravé“ záleží na surovinách, které byly použity při jejich výrobě. Informaci použitých ingrediencí najdete také na etiketě, konkrétně v seznamu složení. 

Složení müsli tyčinek
Základem müsli tyčinek jsou obilné vločky (pšeničné, žitné, ovesné a jiné) s přídavkem sušeného ovoce, ořechů, olejnatých semen, medu nebo sirupu. K dostání jsou také tyčinky s polevami – čokoládové jogurtové, a to různé kvality. Co se týče obsahu přídatných látek, s tím je třeba počítat u většiny kupovaných müsli tyčinek. Přidávají se totiž za účelem prodloužení trvanlivosti.

Co číst v seznamu složení
Nevybírejte müsli tyčinky, které na první místě v seznamu složení obsahují glukózo-fruktózový, škrobový sirup nebo jiný sirup, palmový nebo jiný tuk či kakaovou nebo jinou polevu. Na prvním místě v seznamu složení kvalitní müsli tyčinky by měly být obilné vločky a slovíčko celozrnné. Takové tyčinky pak mohou být dobrým zdrojem vlákniny, nikoliv pouze jednoduchých cukrů. Doporučuji také vybírat tyčinky bez polevy. Ta je většinou nevhodného složení a může obsahovat nasycené nebo dokonce trans-nenasycené mastné kyseliny.
Vzhledem k použitým výrobním surovinám (med, sirup, sušené ovoce atd.) jsou energetická hodnota a obsah jednoduchých cukrů müsli tyčinek velmi vysoké, a právě z toho důvodu se nejedná o dietní potraviny. Z toho ovšem neplane, že byste je neměli jíst. Naopak díky takovým nutričním hodnotám představují výbornou svačinku sbalenou na túru, kolo či jinou déletrvající energeticky náročnou pohybovou aktivitu. Kvalitní müsli tyčinky lze zařadit do jídelníčku také jako rychlou odpolední svačinku. Pro snížení glykemického indexu a prodloužení pocitu sytosti ji však doporučuji doplnit o mléčný výrobek.

ZDROJE


Product Review: Muesli Bars. Food & nutrition Australia [online]. 2015 [cit. 2018-06-12]. Dostupné z: http://www.foodnut.com.au/product-review-muesli-bars/w1/i1019349/
DOSTÁLOVÁ, Jana a Pavel KADLEC. Potravinářské zbožíznalství: technologie potravin. Ostrava: Key Publishing, 2014. Monografie (Key Publishing). ISBN 978-80-7418-208-2.


 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.